Berika och värna livet

Vår rikaste tillgång när vi utforskar tillvarons skiftande nyanser är våra känslor. Känslorna gör oss mänskliga, berikar tillvaron och ger livet färg.” skriver Elisabeth Jönsson i sin bok Berika och värna livet – Tio uppdrag för skaparglädje och själslig inspiration.

 

Boken bygger på tio olika uppdrag från hennes bloggutmaning Berika och värna livet, som publicerades på Punctum saliens våren 2011-  våren 2012 och är en personlig reflektionsbok att använda när själen behöver påfyllnad och inspiration.

 

Boken är ett resultat av ett samarbete i idéskapande och gav flera av hennes läsare möjlighet till erfarenhetsutbyte och nya infallsvinklar på tillvaron. Jag deltog i utmaningen med några inlägg och inbjöds därefter att delta i boken med en kommentar om vad utmaningen gett mig.

 

Här är mitt bidrag i boken:

”Med ett spännande arbete, make, barn och barnbarn går tiden fort och åren bara rusar förbi. Genom Elisabeths bloggutmaning på Punctum saliens har jag haft möjlighet att stanna upp och tänka till om vad som är viktigt för just mig. En paus i vardagen som har berikat och värnat mitt liv.”

 

 

 

Länk till Punctum saliens

 

Länk till ett av mina inlägg i bloggutmaningen.

 

Länk till mitt gästblogginlägg på Punctum saliens i Juni 2012

 

1 Elisabeth:

skriven

Det har varit en stor förmån och källa till glädje att få möjlighet att samarbeta med dig Maud.Varmt tack för att du delar och delat med dig av mångårig livserfarenhet och kompetens på Punctum saliens och för att du här också väljer att skriva om projektet. De varmaste av hälsningar
Elisabeth

2 delfinolinen i Viken:

skriven

Jättebra tänkt :)
Värna om livet - och pausa en stund :)
Var rädd om dina guldklimpar i livet,
dina barn o barnbarn -
finns inget bättre och viktigare :)
Värnande och värmande kramen på dig från mig,
:D

Kommentera här: